Relaks po pracy – 5 skutecznych sposobów

Długotrwałe przebywanie w jednej pozycji, złe ułożenie krzesła, czy nieodpowiednie ustawienie biurka sprawiają, że u coraz większej ilości osób zauważyć można pojawiające się problemy z kręgosłupem. Mało ćwiczymy, stronimy od ruchu, a wolny czas spędzamy wpatrzeni w ekrany telefonów czy komputerów. Na domiar wszystkiego, w większości pracujemy na siedząco, spędzając niejednokrotnie o wiele więcej niż 8 godzin przed komputerem. Zapominamy o przerwach i stosujemy złą dietę. To wszystko sprawia, że czujemy się coraz gorzej, a cierpi nie tylko nasz wzrok, ale również kręgosłup. Po ciężkim dniu pracy, warto zrelaksować się, jednak nie przed telewizorem czy komputerem, ale aktywnie. Jak oderwać się od codziennych obowiązków? Jak wzmocnić nasz kręgosłup i zadbać o wzrok? Oto nasze patenty na aktywny wypoczynek. 

Aktywny wypoczynek – zadbaj o siebie!

Aktywna regeneracja może być zdefiniowana jako lekka aktywność fizyczna, która jest mniej intensywna niż regularne treningi i może obejmować masaż lub trening ruchowy. Zwiększa on krążenie limfy, krwi, aminokwasów i tlenu w całym organizmie, pozwalając mu na lepszą i szybszą regenerację, bez obciążania i przemęczania mięśni. Aktywna regeneracja może również wypłukać z organizmu chemiczne produkty uboczne treningu, takie jak kwas mlekowy i jony wodorowe, które mogą uszkodzić i zmęczyć mięśnie. Ponadto, pozwalając twojemu mózgowi zrobić sobie przerwę od zwykłego treningu, dajesz mu czas na odpoczynek.

Oto kilka sposobów, aby łączyć trening z efektywną regeneracją:

Joga

Joga może poprawić Twoją elastyczność, równowagę i kontrolę, jednocześnie zwiększając przepływ krwi do mięśni.

Trening na świeżym powietrzu

Trening na świeżym powietrzu może rozjaśnić Twój nastrój, podczas gdy nierówny teren może lekko rzucić wyzwanie różnym zespołom mięśniowym i poprawić Twoje pośladki, rdzeń i siłę kostki.

Jazda na rowerze

To niewielkie ćwiczenie może poprawić krążenie do dolnej części ciała i poprawić stan układu krążenia bez większego stresu dla stawów. Spróbuj jazdy na rowerze na zewnątrz lub spróbuj roweru stacjonarnego w domu i pedałuj do ulubionej muzyki.

Lżejszy ciężar – podnoszenie ciężarów

Unikaj wywierania nacisku poprzez podnoszenie ciężarów na poziomie 30% lub poniżej standardowych ciężarów i wykonywanie jednego zestawu mniej. Jest to świetny sposób na poprawienie swojej formy podnoszenia i zwiększenie przepływu krwi do mięśni.

Rolki

Może to być powrót do przeszłości, ale jazda na rolkach może działać na mózg i umiejętności motoryczne, rzucić wyzwanie różnym grupom mięśni, zwiększyć przepływ krwi i krążenie oraz pomagać utrzymanie zdrowia serca.

Pływanie

Trening w wodzie uwalnia napięcie i ciśnienie w stawach, jednocześnie wspomagając krążenie w mięśniach, sercu i naczyniach krwionośnych.

Tai chi

Tai chi opiera się na defensywnych ruchach sztuk walki. Nie tylko pomaga poprawić siłę, równowagę i kontrolę, ale jego powolne, medytacyjne ruchy mogą pomóc twojemu umysłowi i ciału w regeneracji po stresie związanym z intensywnym treningiem i codziennym życiem.

By dbać o siebie nie tylko po pracy, ale również wspomagać ciało po treningu, warto wyposażyć się w profesjonalne urządzenia, takie jak Beurer masażer. Podkreśl swoje naturalne piękno i kup zestaw do pielęgnacji paznokci. Codzienne przygotowania ułatwi zaś automatyczna lokówka Philips.

 

Pamiętaj, że twoja sesja aktywnej regeneracji ma leczyć twoje ciało, a nie wywierać na nie wpływ. Nie przepracowuj sięi ciesz się ruchem każdego dnia!

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz